Autokari

Sisällöntuotanto | Brändi & Design

Autokauppa kiihdytti Tomin luotsaamana 405 % kasvuun

Perinteikäs suomalainen perheyritys Varkauden Autokari Oy vaihtoi markkinoinnin kumppaninsa yksiavioiseen suhteeseen Tomin kanssa syksyllä 2019. Vain puolivuotta myöhemmin suhde kukoistaa – merkkinä siitä on 23 % kasvu verkkosivuvierailijoiden määrässä. Samaan aikaan sosiaalisen median palveluita ryhdyttiin hyödyntämään tehokkaammin markkinoinnissa, jolloin sitoutuneiden määrä on noussut kaikkiaan 405% ja toiminnot sivulla nousivat 1100% kaikkiaan kattavuuden ollessa 72 109 kpl.

Varkauden Autokari Oy oli tavannut tehdä markkinointiaan useamman eri kumppanin kanssa. Syksyllä 2019 Tomi kuitenkin sai Autokarilaiset siitä vakuuttuneeksi, että sitoutuminen kannattaa. Tomi oli asiastaan niin varma, että tarjoutui jakamaan asiakkaan riskiä. It’s now or never baby.

 


 
Paketointia ja hinnoittelua

Lähdimme liikkeelle tarkastamalla tärkeimpien palveluiden ja tuotteiden hinnoittelun, jotta hinnat saatiin kriittisten hintapisteiden alapuolelle. Markkinoinnin kuluista saimme leikattua noin 20 000€ ensimmäisenä kuukautena ja vuoden 2020 alussa markkinoinnista oli kaikkiaan saatu säästöä jo 40 000€.

Päivitimme Autokarin verkkosivuston sisällöt sekä sosiaaliseen mediaan tarkoitetut graafiset elementit. Hioimme hakusanamainonnan ja sivuston hakukoneoptimoinnin sekä suunnittelimme display- ja FB-mainontaa.

Sopimuksemme sisälsi lisäksi  printtimainontaa sekä radiomainontaa.

Myyntikello kilkattaa

Yhteisellä riskillä tehty pitkäjännitteinen työ on kannattanut, sillä tulokset ovat olleet hyviä. Syyskuussa 2019 alkaneella tilikaudella markkinoinnin budjettia ei kasvatettu, mutta Autokarin sivuvierailija määrän kasvu oli 23%. Verkkokauppaa ja yritysmyyntiä lähdetään kehittämään vuoden 2020 aikana.

Seuraavaksi Tomin ja Autokarin katseet suuntautuvat kotimaan myynnin kasvun kehittämisen lisäksi Saksan ja Viron markkinoille.

 

Katso myös muita töitämme tai siirry Autokari -verkkosivulle.