Villa Stenberg

Brändi & Design | Digitalisaatio

Huvilavuokraaja Villa Stenberg toimii jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Haasteita tuovat maailmanpolitiikan myllerrykset ja majoitusalan murrokset. Tomi on toiminut Villa Stenbergin kumppanina vuoden – jolloin markkinoinnin strategian ja konseptien uudistamiseen lähdettiin mukaan pitkäjänteisellä näkemyksellä.

Villa Stenberg sijaitsee jylhissä maisemissa Lohjanjärven rannalla, alle tunnin ajomatkan päässä Helsingin keskustasta tai Vantaan lentokentältä. Tunnelmallinen huvila ja näyttävät ulkotilat luovat erinomaiset puitteet erilaisille yritystapahtumille johtoryhmän kokouksista firman kesäjuhliin. Huvilalta löytyy kokouksiin videotykki, valkokangas, fläppitaulu sekä kaksi älytelevisiota. Viihtyisä saunaosasto, ulkoporeallas ja runsaat majoitustilat yli 20 vieraalle mahdollistavat rentoa yhdessäoloa kokouspäivän jälkeen.

 

 


Varausmääriin kasvua omilta verkkosivuilta

Valittu markkinoinnin strategia lähti toimimaan erinomaisesti. Varauksien määrä kiihtyi, mutta paikoilleen ei matkailualalla voi jäädä kukaan. Kansainvälisten toimijoiden sekä Airbnb:n tyyppisten palveluiden vallattua markkinoita oli selvä, että kilpailuun oli vastattava myös markkinoinnin konseptia kirkastamalla.

Taustalle kehitimme 2Way Booking data-alustan, joka on Villa Stenbergin asiakasta ja asiakaskokemuksen kehittämistä palveleva, tekoälyä hyödyntävä analytiikkaratkaisu.

Se mahdollistaa asiakkaalle aidosti yhtenäisen ja personoidun kokemuksen kaikissa kanavissa. Lisäksi data-alusta tarjoaa liiketoiminnalle työkaluja parempaan johtamiseen aina verkkojen suunnittelusta markkinointiin ja asiakaspalveluun. Se mahdollistaa myös mm. operatiiviset markkinointitoimenpiteet jopa 300 kertaa aiempaa nopeammin.

Datasta lähdettiin rakentamaan kilpailuedun lähdettä panostamalla huippuyksilöiden palkkaamiseen taloon sisään. Tavoitteena oli saada työ rullaamaan ilman mittavaa projektikoneistoa ja tämän mahdollistamiseksi tiimi haluttiin pitää tiiviinä ryhmänä asiantuntijoita, jotka toimivat hyvin yhteen. Tiimillä on valta ja vastuu tehdä itsenäisiä päätöksiä – ja lupa pitää hauskaa!

Ideana oli, että nopeasti tulee saada aikaan näkyvää. Työtä tehtiin ketterästi ja ensimmäinen versio valmistui alle puolessa vuodessa. Projektissa hyödynnetään viimeisimpiä teknologioita ja algoritmeja pelkäämättä onko niitä testattu loppuun asti. Matkan varrella kokeillaan, opitaan ja optimoidaan jatkuvasti. Ensimmäiset asiakkaille näkyvät data-palvelut saatiin käyttöön 2019 aikana ja alustaan on sittemmin lisätty satoja uusia ominaisuuksia.

Taktisesta tunteisiin

Tomi lähti markkinointiviestinnän konseptissa uudistamaan Villa Stenbergin puhetyyliä taktisesta emotionaaliseen asenteeseen palveluntarjoajana. Villa Stenbergin kilpailukykyä vahvistaa ainutlaatuinen tunnelmallisuus jylhissä maisemissa Lohjanjärven rannalla: siitä mitä suomalaiset etsivät ja siitä miten toiveisiin vastataan. Tätä alleviivataksemme lähdimme etsimään suomalaisen mökkeilyn ydintä, ja rakentamaan sen ympärille tunteisiin vetoavaa, laadukasta ja tarkasti kohdennettua markkinointia.

Tavoitteenamme oli kiteyttää viestiin se ihanin tunnelma, mitä kaikki lomaltaan kaipaavat. Yksittäinen hetki, tunne tai tapahtuma, joka luo vastaanottajalle mielikuvan täydellisestä huvilalomasta.

Uudella konseptilla hyvin alkanutta myynnin kasvua vahvistettiin kauteen 2018–2019. Myynnin kasvu on jatkanut 10 % vuositahtia, joten tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia lomia ja kotimaan matkailun nousukautta!

 

Katso myös muita töitämme tai siirry Villa Stenbergin -verkkosivulle.